Pojęcie maratonu kojarzy się większości z nas z 42 kilometrowym biegiem. Są sportowcy, których ciała potrafią znieść obciążenie, którego wymaga przebiegnięcie jednorazowo tego dystansu. Jednak istnieje wiele alternatywnych mini- maratonów, organizowanych przez władze miast, czy inne instytucje. Do najpopularniejszych dystansów należą biegi na 5km i 10km. Również do nich należy odpowiednio przygotować swoje ciało.

Maraton jest możliwy

Dla wielu osób przebiegnięcie bez przerwy nawet pięciu kilometrów może wydawać się abstrakcją, nie wspominając o zawodach w tej dyscyplinie. Jednakże pasjonujący się bieganiem sportowcy zaczynają się przygotowywać nawet do najkrótszych dystansów. Treningi tempowe, czy codzienne bieganie wspomagają mięśnie i przygotowują je na wysiłek. Nie warto szczególnie podchodzić do dłuższych dystansów bez odpowiedniego przygotowania. Sportowcy polecają, by przynajmniej raz przed głównym startem w zawodach, przebiec dystans jaki mamy pokonać.

Dieta, dieta, dieta!

Największą uwagę przywiązuje się jednak do diety. Zawodowi sportowcy dbają nie tylko o nawodnienie organizmu, lecz także o najdrobniejszą suplementację. Ciekawą kwestię stanowi dostarczanie do ciała węglowodanów. Im więcej biegaczy, tym więcej podejść do tej kwestii. Nie powinno się jednak ograniczać dostępu węglowodanów do naszego organizmu do zera, ponieważ przed startem, kiedy węglowodany musza zostać przyjęte, może dojść do problemów z żołądkiem. Ta zasada powinna przyświecać każdemu z nich.